Forumindex Allmänt Forum - feedback Reservdelsbörsen på Svenska Volvo 1800 klubbens annonssida!

Reservdelsbörsen på Svenska Volvo 1800 klubbens annonssida!

Här kan du ställa frågor om hur man använder detta forum samt ge oss återkoppling! Välkommen!


Inlägg: 266
Ort: Karlskoga

Annonser på Svenska Volvo 1800 klubbens Hemsida kunde vara bättre!

Det är svårt och tidskrävande att lägga in nya köp/säljannonser, uppdatera annonser mm
Svenska Volvo 1800 klubbens Annonser.

Ingen läser gamla annonser för att det är så svårt och tidsödande att lägga in nya/uppdatera/ta bort annonser mm.

Säljannonser på Tradera!

Provisionsavgiften blir 10% av försäljningsbeloppet! Vid affär min. 3kr – max. 150kr från den 2015-12-01.
Tex säljer du renoverade dubbla SU för 3900kr betalar du maxavgiften 150kr i provision. Ingen affär, ingen avgift!

Säljannonser på Blocket!

Blocketannons med 1 bild kostar 50kr. Ytterligare 5 bilder +20kr. Räkna med 70kr för en ny annons!
Uppdatering av Blocketannons kostar 20kr.

Säljannonser på P1800 klubbens Facebookgrupp är överlägsen och gratis!

Svenska P1800 klubbens Facebookgrupp!

Jag lade tex ut Säljannonsen (Sell Something) nedan med 2 x Dubbla SU-förgasare med grenrör på Svenska Volvo P1800 Klubbens Facebookgrupp som är gratis till skillnad från Blocket och Tradera!

Lade ut samma annons samtidigt på Blocket för 70kr men sålde 2 x Dubbla SU-förgasarna snabbast på P1800 klubbens Facebook Säljannonser! Fick ta bort den onödiga Blocket annonsen till ingen nytta!

Förgasarna var sålda inom några timmar. Kunderna t.o.m. ville köpa samma förgasarpar med några sekunders mellanrum!

Först till kvarn får först mala! Observera att båda förgasarparen nu är sålda och skickade till kund!

Tillbaka till Forumet eller
Till Volvo 1800 Picture Gallery
Till Svenska Volvo P1800 klubbens Hemsida!
Till Svenska Volvo P1800 klubbens Facebookgrupp!
Till Officiella Facebooksidan för Svenska Volvo P1800 klubben!

© Svenska Volvo P1800 Klubben! /mike1800 " ;-) "


Inlägg: 441
Ort: Göteborg
Den länk du hänvisar till om annonser visar just nu en blandning av annonser, tekniska frågor, beskrivningar och annat.
Skall det vara så?
Måste jag läsa varje inlägg för att veta om det är en annons eller en teknisk fråga?
Det verkar också vara en blandning av köpes- och säljesannonser!

Gör jag något fel när jag tycker att det är så och hur skall jag i så fall göra i stället för att få litet struktur i mitt tittande? Jag är förmodligen inte så intresserad av att läsa om "...en picknick vid Forsbacka herrgård..." när jag letar efter hur jag tex skall laga vindrutetorkarna!

Per L


Inlägg: 266
Ort: Karlskoga

Länk till Svenska Volvo P1800 klubbens Facebooksida uppdaterad 2016-07-30

Den Svenska P1800 Klubbens Facebook sida har samma standardutseende som Amazon-klubben, 123GT-klubben mm.

Svenska P1800 Klubbens Facebook sida

För den P1800 intresserade finns en massa andra intressanta grupper mm som man kan titta på utan medlemsskap. Vill man lägga in bilder och kommentarer så ansöker man att bli gratismedlem (dvs Join Group).

Volvo P1800 gruppen

Volvo P1800 Fan Club gruppen

Volvo P1800 Entusiast gruppen

Här finns tex en film från Jay Leno's Garage med provkörning av Helgonets bil ST1!

Volvo Amazon PV445/444 P1800 gruppen

Volvo Amazon 123 GT gruppen

Volvo P1800 - from idea to prototype and production gruppen!

Jag är medlem i ca 10 gratisgrupper. Bra tex om man tex vill sälja P1800 reservdelar utan att betala till Blocket eller Tradera eller bara titta och läsa om gruppmedlemmars bilar.

Tillbaka till Forumet! eller
Till Volvo 1800 Picture Gallery
Till Svenska Volvo P1800 klubbens Hemsida!
Till Svenska Volvo P1800 klubbens Facebooksida!
Till Officiella Facebooksidan för Svenska Volvo P1800 klubben!

© Svenska Volvo P1800 Klubben! /mike1800 " ;-) "


Inlägg: 441
Ort: Göteborg
"....Yepp, Köp/Säljbörsen kommer alltid överst!..." stämmer inte alls just nu i din länk! Tycker i alla fall jag det verkar som!
Det finns flera köpes- och säljesannonser i länken med annan information mellan! Några rubriker uppifrån och ner just nu:

Vilken bil kör jag idag?
(SÅLT)Sålda: P1800 dubbla SU-förgasare med grenrör!
P1800 50 000 kr
Nu har jag gjort färdig bakre konsolen mellan stolarna.
Jag söker den lilla kromade brickan
lock med växelspak 1 kr
blinkers fram 1 kr
söker efter en grill sarg i bra skick
Jag håller på att skriva en artikel
Minns från gamla klubbtidningar att det fanns renoveringstips...
Hann ju inte köra så mycket efter inköpet förra sensommaren.
Idag blev det en picknick vid Forsbacka herrgård
osv
osv
backspeglar till salu 1 kr
osv


Per L


Inlägg: 266
Ort: Karlskoga

Ja, du har rätt!

Säljannonser kommer oftast överst men undantag (som bekräftar regeln) finnes!

Det finns tydligen populära ämnen (Top Posts), som har högst prioritet/mest aktivitet.

I detta fall Anders Valterssons populära ämne (Top Post): Vilken bil kör jag idag?

Vilken bil kör jag idag?

Bröllopsbilen, en röd P1800 -64 som vann 1a pris för bästa Europe´ på bilutställningen Summermeet Street Freaks i Karlskoga den 2016-06-18!

Vid intresse, vv läs mer på Svenska Volvo P1800 Klubbens Forum:
Forumindex ‹ Reparation Restauration ‹ Berätta om din bil <

Röd P1800 -64. Bröllopsbilen vinner 1a pris på utställning!!

Bild

Tillbaka till Forumet! eller
Till Volvo 1800 Picture Gallery
Till Svenska Volvo P1800 klubbens Hemsida!
Till Svenska Volvo P1800 klubbens Facebooksida!
Till Officiella Facebooksidan för Svenska Volvo P1800 klubben!

© Svenska Volvo P1800 Klubben! /mike1800 " ;-) "


Inlägg: 441
Ort: Göteborg
Hittills har alltså ingen gett mig sådan fakta att jag har anledning att ändra min åsikt om P1800 och Facebook: Det är obeskrivligt rörigt!
Och varje gång jag försöker sätta mig in i hur Facebook fungerar så har jag svårt att få svar. "Jag vet inte" är det vanligaste svaret jag får av min dotter (som är en flitig Facebooksurfare) när jag frågar henne.

Det enda argumentet som jag tycker har haft substans hittills för att hellre välja Facebook isf den vanliga hemsidan är att det händer mer där och att man får snabbare svar. Det är förstås nog så viktigt men om alla övergav Facebook och i stället surfade på den vanliga hemsidan så skulle aktiviteterna också öka där.

Eller också använder man Facebook för allmän information som man med låg sannolikhet kan vilja leta efter i framtiden. Tex träffinformation, det här gjorde jag idag, titta vilken fin bil jag har, semesterbilder, kolla vad jag köpte på marknaden osv

Och så använder man det gamla forumet till information som man vill kunna läsa om när man har behov av denna information. Tex hur man lagar klockan, hur man rostskyddar bilen, hur man lackerar och val av färg och spruta, vad skiljer olika årsmodeller osv där man har ett stort behov av ett systematiskt upplägg och en bra sökfunktion för att kunna hitta informationen.
Tom köp och sälj tycker jag passar bättre in där man skiljer på köpannonser och säljannonser och delar upp annonserna på olika underrubriker. Både köparen och säljaren borde uppskatta en sådan ordning och reda.

Tills vidare är jag således fortfarande övertygad om att framtidens P1800-renoverare och ägare kommer att förbanna oss för att vi började använda Facebook isf en annan mer systematiskt upplagd hemsida där man "enkelt" kan hitta den information man behöver för att förstå hur P1800an fungerar eller hur man lagar ett fel.

Per L

PS! Hoppas du mike1800 orkar fortsätta vara så aktiv på forumet som du är. Jag hittar mycket intressant information i det du skriver!


Inlägg: 266
Ort: Karlskoga

Jag håller med dig!

Svenska Volvo P1800 Klubbens Facebooksida är under mognad men vissa saker fungerar bra!

Träffar, bilder, frågor/snabba kompetenta svar och aktuella Säljannonser. Här passar Svenska P1800 Klubbens på Facebooksidor utmärkt!
Snabbt och populärt!

Jag har förtröstan och hoppas på följande:

Automatisk sortering och lagring av Svenska Volvo P1800 Klubbens Facebookinlägg av entusiasten Karl Eric Målberg?

Med entusiasten Karl Eric Målbergs fantastiska skärpa och briljans så skriver han snabbt ett program som automatiskt:

1. Dammsuger nya inlägg på Svenska Volvo P1800 Klubben Facebooksidor varje natt!
2. Kvalitetsmärker och kategoriserar inlägg som ska sparas samt återvinner övrigt skräp!
3. Arkiverar intressanta och nyttiga inlägg på Svenska Volvo P1800 Klubbens Forum under följande index:

Allmänt Diskussionsforum - frågor och svar om ALLT som rör Volvo 1800
Motorer
Elsystem, Instrument, Reglage
Transmission, kraft, fram- och bakvagn
Bromsar
Karosseri
Interiör, kupé o dyl.
Tillbehör & Övrig utrustning
Tips, tricks, reservdelar, verkstäder...
Berätta om din bil
Priser, inköp.


Säljannonser på P1800 klubbens Facebooksida är dock överlägsen och gratis!

Länk till Säljannonser på Svenska P1800 klubbens Facebooksida!

Jag lade tex ut Säljannonsen (Sell Something) nedan med 2 x Dubbla SU-förgasare med grenrör på Svenska Volvo P1800 Klubbens Facebooksida som är gratis till skillnad från Blocket och Tradera!

Lade ut samma annons samtidigt på Blocket för 70kr men sålde dubbla SU-förgasarna snabbast på P1800 klubbens Facebook Säljannonser! Fick ta bort den onödiga Blocket annonsen till ingen nytta!

Förgasarna var sålda inom några timmar. Kunderna t.o.m. ville köpa samma förgasarpar med några sekunders mellanrum!
Först till kvarn får först mala! Observera att båda förgasarparen nu är sålda och skickade till kund!

Tillbaka till Forumet! eller
Till Volvo 1800 Picture Gallery
Till Svenska Volvo P1800 klubbens Hemsida!
Till Svenska Volvo P1800 klubbens Facebooksida!
Till Officiella Facebooksidan för Svenska Volvo P1800 klubben!

© Svenska Volvo P1800 Klubben! /mike1800 " ;-) "


Återgå till Forum - feedback

cron