Forumindex Allmänt Forum - feedback Klöverfälgar

Klöverfälgar

Här kan du ställa frågor om hur man använder detta forum samt ge oss återkoppling! Välkommen!

Inlägg 02 jun 2015, 23:42
Mina blästrade och nylackerade klöverfälgar läcker luft i nitarna då jag nu provade med slanglösa däck. Har svetsat på nitarna i fälgbanan eftersom de började lossna. Det blev bra men nitarna är nu inte så jämna som de var tidigare och jag kan därför inte lägga i innerslang utan att skydda den mot nitskallarna. Har sökt efter fälgband men inte haft någon större framgång med det.

Någon som har någon idé?

Inlägg 05 jun 2015, 20:02

Inlägg: 39
Hej
Är det så med lösa nitar är bästa lösningen att löda ,, då får du tätt.
Använd mässing lod med tillhörande fluss eller ett bra silverlod.
Rengör noga först annars går det inte.

Mvh Björn

Inlägg 11 jul 2015, 20:23
Tack för tipset. Jag skall ha det i åtanke, Helst vill jag inte värma dem eftersom de redan är lackerade. Jag har funderingar på epoxy men jag vet inte om det fungerar så jag tänker prova på en fälg om det kan täta. Om det inte tätar så kan ju epoxyn skydda om man lägger i en innerslang så att inte nitarna nöter på den.
En del äldre engelska fordon typ MG och Jaguar har ju ekerfälgar. I min värld så måste dom ha motsvarande problem och då måste det ju finnas fälgband att få tag i.

Inlägg 11 jul 2015, 21:00

Inlägg: 6
Hej !
Har ekerfälgar på min -66a.
När jag bytte däck för några år sedan
var fälgbanden dåliga, så jag tog några
varv med glasfibertejp (silvertejp) runt fälgarna.
Det har fungerat bra. :mrgreen:

MVH Lasse

Inlägg 11 jul 2015, 22:29
Tack för det. Tanken har funnits men jag trodde inte det skulle hålla. Du tog alltså bort de gamla fälgbanden och använde tejp i stället.


Återgå till Forum - feedback

cron