Forumindex Allmänt Forum - feedback Fortfarande väldig seg hemsida, tyvärr…..

Fortfarande väldig seg hemsida, tyvärr…..

Här kan du ställa frågor om hur man använder detta forum samt ge oss återkoppling! Välkommen!


Inlägg: 104
Ort: Stockholm

Vet inte om det bara är jag som upplever att klubbsidan är enormt seg att ladda fortfarande, mycket konstiga defekter märker man t.ex man ser inte vissa annonser förrän man loggat in, att orientera sig på hemsidan är tyvärr för trögt, inte upplägget utan rent hastighetsmässigt. Nåt är ju fel, det kan man väl vara klar över men vad gör att man inte kan hitta problemet.
Vill man t.ex rösta på en bild i bildtoppen ( som dock visar bilder på samma och dom minst besökta bilarna hela tiden (förutom Mats bil) , det är väl nåt som verkligen bör vara "olika gång för gång",så möts man av felmeddelande ( security check 109) , och navigera runt, det går snabbare att ladda hela volvos reservdelskatalog än att byta en vanlig sida på hemsidan.

Det blir ju tyvärr så att all kommunikation börjar nu mer och mer ske på facebook, dvs nåt jag själv avstår från att delta i då jag anser att en hemsida med forum bör kunna fungera för klubben.Det känns ju lite som den självdör om man inte tar tag i problemet, vilket vore trist. Vilket då slutar i att det blir facebook som står för alla medlemmars diskussioner, förlorar man dessa så blir nog det inget annat än en sakta men säker hemsida som kanske får nåt nytt beroende på styrelsen eller hemsida ansvariga som får söka informationen på just p1800´s facebook.

Jag vet att det var både lite trilska och upprörda diskussioner om just hemsidan och forumet förut, jag hoppades själv att det skulle gå över med lite problemlösningar rent tekniskt, men ser just problemet består och att många nog drar sig för just hemsidan och forumet här för att låta facebook bli den sociala portalen för p1800 i Sverige.
Alla arkiv och tekniska artiklar är ju suveränt

Och det är ju ett problem för oss som av olika skäl inte använder just facebook.

Ser gärna lite kommentarer om detta, det är ju trots allt den hemsida som skall hålla i "aktuell information" och forum för diskussioner, och vara det p1800 navet i etern, eftersom man numera sköter kommunikation på just webben.
Jag hoppas det tas som konstruktiv kritik, jag värnar ju naturligtvis om klubbens hemsida, forum och hållbarhet.


Inlägg: 441
Ort: Göteborg
Jag var väldigt irriterad på segheten i den gamla hemsidan men har inte tänkt på detta med denna hemsida. Jag drar alltså slutsatsen att jag inte tycker att denna hemsida är segare än andra sidor jag brukar besöka.

Fast riktigt nöjd blir man nog aldrig. Det jag "irriterar" mig på nu är att jag alltid måste logga in på hemsidan varje gång jag går in på den. Jag har talat om för min dator att jag vill bli automatiskt inloggad men det fungerar inte. Det gör det på alla andra hemsidor jag ber om det.

Jag är ingen "avancerad" användare och kan således inte uttala mig om olika "finesser" som finns på denna sida och som jag inte ens visste att jag saknade på gamla hemsidan.

Ge oss en länk till den Facebook som du nämner här ovan!
Jag är inte heller någon fan av Facebook. I allmänhet tycker jag där avhandlas all för mycket strunt, onödigt och ointressant. Och jag tycker dessutom att där oftast är rörigt och oöverskådligt. Så skulle detta forum flytta över dit vore det inte alls bra.

Per L


Inlägg: 104
Ort: Stockholm

Hej, ja länken ser du även på hemsidan, där också ibland inläggen syns därifrån, men då kan man inte se mycket mer
eftersom man måste vara medlem för att se inlägg ( trots att det på nåt sätt är "offentliga"). annars är den :
https://www.facebook.com/p1800club

Men att du upplever hemsidan inte slöare än andra är konstigt, jag har prövat på alla tänkbara ställen, hemma där vi har fiber på 40mb, kontoret som har 100mb, min telefon (tele2) som har nånstans på 8mb 3G, lika segt på alla.
Sidorna verkar laddas om, står stilla tills nåt tänkt till.....prövat både pc och mac, samma seghet.
Antingen är det leverantörens teknik, där sidan ligger eller så sättet allt är utformat på ( där det finns otaliga varianter).

Att jag som dock är tekniskt orienterad inte gillar det här med facebook har att göra med att jag anser att det är en sån plattform som gör att många ägnar enorm tid på att följa och kommentera sina " vänner", till den grad att folk sitter som zombies på tunnelbana, bussar och resturanger nedböjda av sina lysande skärmar och enligt min uppfattning tappar bort verkligheten.
Som du skriver, mycket strunt men så blir det när alla får fritt spelrum kanske.....
Nästan som klubben skulle enbart ha sina träffar på sånt forum, inte ses i det "verkliga" livet. Men detta är ju min personliga åsikt bara, men ledsen som medlem gör att samvaron och diskussionerna, frågorna sker där och stänger ute oss som kanske tycker lite som jag.....hemsida blir ju då enbart arkiv av fakta och information från styrelse och det som gäller träffarna.

Att få VP, CVI, svis med många att hålla även hemsidan med nyheter av delar eller annat som kan intressera oss bilägare finns ju inte, även dom ramlar in på facebook, så det kanske är så det blir.....

Man får väl be ungarna maila en om det som då händer på facebook sidan för p1800, för dom bor alla i den världen dygnet runt tyvärr.......


Inlägg: 104
Ort: Stockholm

Men att du upplever hemsidan inte slöare än andra är konstigt, jag har prövat på alla tänkbara ställen, hemma där vi har fiber på 40mb, kontoret som har 100mb, min telefon (tele2) som har nånstans på 8mb 3G, lika segt på alla.
Sidorna verkar laddas om, står stilla tills nåt tänkt till.....prövat både pc och mac, samma seghet.
Antingen är det leverantörens teknik, där sidan ligger eller så sättet allt är utformat på ( där det finns otaliga varianter).
[/quote]

Gjorde en test och jämförde hastighet:
gt-test-compare.jpg
jämfört med CVI sida t.ex.....
gt-test-compare.jpg (35.81 KiB) Visad 37916 gånger
[quote="tannemyr"]

här ser man t.ex att den är 87% slöare än " andra sidor" , som oftast kollas då dom i sin tur anses slöa...
test-87-lower.jpg
test-87-lower.jpg (318.73 KiB) Visad 37916 gånger


Så det känns inte som jag är helt fel ute....nåt bör ju göras och känns det aktuellt så vet jag var man vänder sig om man vill ha
experthjälp, som dock kostar men anser nog själv att det kanske inte är dumt att titta på....


Inlägg: 104
Ort: Stockholm

Som sagt så kanske reflektionen att enbart en svarat på detta visar på att detta forum tyvärr kommer att sakta tyna bort, alla frågor och annat avhandlas mycket mer på facebook och eftersom det känns ganska dödfött att fortsätta undra varför dom tekniska problemen här fortfarande består, det lär ju inte direkt vara här diskussionerna kommer att äga rum anar jag tyvärr.
Undrar hur många av facebook deltagarna som besöker klubbens hemsida numera.....


Inlägg: 22
Jo, det är tråkigt att facebook tar över, mycket strunt som finns på inlägg. Själv tycker jag hemsidan är OK, inte den snabbaste, och att 'senaste' inlägg i facebook eller annonser är flera dagar gamla ibland även när det finns nyare inlagda. Jag har sidan igång hela tiden och uppdateringar funkar inte då verkar det som.
Det vore tråkigt om hemsidan försvann/dog, som tannemyr säger finns det mycket som är bra.

/Lars


Inlägg: 104
Ort: Stockholm

Jag förvånas dock att inte nån i styrelse eller ansvarig skriver och kommenterar, informerar om vad som händer och vad som åtgärdas här, undrar ju ibland om det överhuvudtaget läses inläggen av styrelse/ansvarig.

Det kan ju inte bara ignoreras, problemen försvinner ju inte av sig själv.

Att facebook tar över är ju ganska solklart numera, frågan är hur P1800 klubbens policy blir med detta, ingen diskussion förs ju, se bara på mitt inlägg här.....


Inlägg: 441
Ort: Göteborg
Jag har ingen aning om vem som ingår i styrelsen och vem/vilka som jobbar med denna hemsida.
Vad jag dock är ganska säker på är att dom gör jobbet ideellt och på sin fritid.
Dessutom är det säkert ett rätt stort jobb att "byta hemsida" som dom nyligen gjort.

Dom är säkert så här dags tämligen utmattade och rätt trötta på denna hemsida och att det inte blev riktigt som dom tänkt sig (det brukar det aldrg bli) och att det tagit mycket mer tid än dom trott (det tar det alltid).

Och uppepå allt detta så har vi användare dessutom mage att klaga på resultatet.

Vi får hoppas på att dom snart har vilat upp sig för röran på Facebook är inget jag ser fram emot att använda när jag i framtiden skall söka efter svar på mina frågor om P1800. Allmänt svammel får gärna hamna där men allt annat vill jag kunna avhandla och hämta på denna fantastiska hemsida! Och kunna hämta information på den gamla hemsidan!

Så dålig är väl ändå inte denna hemsida att vi måste överge den? Jag tycker den fungerar tillräckligt bra! Och jag har inget behov att den skall vinna tävlingen om "world class".

Per L


Inlägg: 104
Ort: Stockholm

Per Lu skrev:

Så dålig är väl ändå inte denna hemsida att vi måste överge den? Jag tycker den fungerar tillräckligt bra! Och jag har inget behov att den skall vinna tävlingen om "world class".

Per L


Det är inte supersidan man behöver, men bas funktioner som inte skrämmer bort dom som är med. Att göra allt ideellt är ju kanske inte det man skall satsa på om man nu har så många medlemmar, tungt lass faller tungt. Eftersom det finns ekonomi att ta in proffs som löser problemen kanske man skall titta på såna lösningar om inte kunskapen finns i det ideella ledet i klubben.

Faktum är att den är trög ( ovanligt trög av någon anledning), har pratat med proffs som bara skakat på huvudet när jag visat dom
( se även den mät data jag bifogat), sidan är inte "dålig", bara tekniskt problemfyllt och med det mindre använt.

Vi skall ju naturligtvis inte överge hemsidan, det är därför jag påpekar och försöker få alla ( inklusive styrelsen och ansvariga) att kommunicera,
dock verkar det vara oss bland gräsrötterna som debatterar, tyvärr.
Det blir tyvärr Facebook som vinner striden om alla inte är solidariska, men sån uppställning kommer inte med tystnad från dom som sköter detta.Det handlar ju om "våran" klubb och vårat intresse som riskerar att bli "ställd i garaget utan renovering", har pratat med många som enbart använder Facebook....


Inlägg: 104
Ort: Stockholm

ps. forumet är ju snabbt och bra tycker jag ( där är det en annan teknik kallad PHP som funkar ypperligt, det enda problemet där är väl att inlägg är sällsynta och svar på frågor är oftast mycket sena eller helt uteblir. Detta är ju vi användare ansvariga för och flyr många till Facebook så blir det tyvärr ännu mindre forum post och resultatet samma.....

Men tanken bakom mina reaktioner är just att skapa debatt om problemet, vilket är svårt när det verkar vara du och jag som diskuterar enbart,
vi är ju dock nästan överens, bara jag mindre nöjd med hur tekniska problem kan få folk att överge hemsidan när det gäller debatt, tips , sälj & köp, saker jag tycker är viktiga för just " fortlevnad av P1800 och dess bevarande" , nåt som står i stadgarna, typ.

Hoppas dock att detta tas upp på årsmötet ( jag själv tänkte åka dit men krossade igår ena hälen, och är tyvärr sängliggande till operationen och sen 9-12 veckors rehab, så inga mil för mig detta år....)


Tillbaka till Forumet! eller
Till Volvo 1800 Picture Gallery
Till Svenska Volvo P1800 klubbens Hemsida!
Till Svenska Volvo P1800 klubbens Facebooksida!
Till Officiella Facebooksidan för Svenska Volvo P1800 klubben!

© Svenska Volvo P1800 Klubben! /mike1800 " ;-) "

Nästa

Återgå till Forum - feedback

cron